Kā saglabāt maksimums
vitamīnu, gatavojot
dārzeņus?


Atnesot mājās maisus ar svaigiem dārzeņiem un augļiem, mēs parasti priecājamies, cik tas ir veselīgi, un ka mēs un mūsu tuvinieki saņemsim daudz vitamīnu.

Tomēr bieži mēs neaizdomājamies, ka nepareizās produktu gatavošanas rezultātā var pazaudēt lielu daudzumu barības vielu.

Piedāvājam dažus noteikumus, kas palīdzēs saglabāt vitamīnus un iegūt maksimālu labumu no augļiem un dārzeņiem!

1
Ūdens daudzums
Samaziniet ūdens daudzumu, kurā vārat dārzeņus - jo mazāk ūdens, jo mazāk vitamīnu tajā noies
2
Gatavošanas laiks
Samaziniet gatavošanas laiku, jo īsāks gatavošanas laiks, jo vairāk vitamīnu paliks produktos
3
Pievieno eļļu
Tvaicētus dārzeņus aplej ar eļļu, jo daudzas barības vielas (beta-karotīns, D vitamīns, K vitamīns) ir taukos šķīstošas, un var uzsūkties tikai kombinācijā ar taukiem

4
Neatstāj sagrieztus uz ilgu laiku
Sagrieztus dārzeņus pēc iespējas ātrāk ir jāgatavo, jo gaismas un gaisa ietekmē barības vielas pakāpeniski izzūd
5
Spināti + laims?
Spināti, brokoļi un citi dārzeņi, kas bagāti ar dzelzi, būtu jāēd kopā ar citrusaugļiem, jo šajos dārzeņos esošais dzelzs ir tādā formā, kuru mūsu ķermenim ir grūti uztvert, taču C vitamīns ar to veiksmīgi reaģē, pārvēršot to par vielu, ko mūsu ķermenis viegli absorbē
Seko Delirio Instagramā un ēd veselīgi